Pàgines

MASSATGES AYURVÈDICS A ÀFRICA


La veritat és que no em puc pas queixar, ja que a part de l'autoestima alta aquí m'arreglaran la salut. Si és pel tractament de reflexologia que m'han fet al matí podria dir que estic a punt de palmar-la, ja que punt que tocava, punt que em feia mal. A la que la noia m'ha agafat el peu i m'ha fregat els dos costats del taló d'Aquiles he vist les estrelles, quan li he demanat a quins punts pertanyien m'ha dit que els testicles, a partir de llavors he aguantat el dolor per terrible que fos, sense dir ni piu.

Com és que m'han fet reflexologia en un poblet perdut a l'oest d'Uganda? Doncs perquè els capellans són indis i n'hi ha un que tracte els malalts de la zona mitjançant medicina natural.

M'és curiós escoltar a un capellà, parlant de l'energia del cos i de com mitjançant un pèndul pot arribar a saber que et passa o fins i tot a través de l'aura que té cada cos humà.

Té un immens jardí ple d'herbes medicinals, ja siguin autòctones o bé importades de l'India, aleshores tracta sobretot malalts amb malalties cròniques, no per substituir la medicina sinó per complementar.la.

Diu que amb la seva medicina pot arribar a estabilitzar el sistema immunològic durant molt temps d'un malalt de Sida, això si en les primeres etapes.

A través dels massatges fets amb herbes especials, a través de la reflexologia, a través de les flors de Bach creu que la unitat del cos amb l'energia absorbida i despresa es re-equilibra i d'aquesta manera pot arribar a desaparèixer la malaltia fisiològica que tenen els seus pacients.

El Father Mathew m'explicava que a Kerala, l'estat de l'India d'on ell prové, ja ho practicava abans de ordenar-se sacerdot. Ara intenta exportar-ho aquí, de mica en mica sembla que va guanyant adeptes i algun pacient fa més de 4 hores de camí perquè el tractin.

Ara bé també us haig de ser franc i no és que en el minihospital hi hagi una multitud de pacients, a més la majoria de pacients que venen es veu que són gent rica. Fins i tot va venir la germana del què seria el rei de la zona.

De tota manera suposo que aquests tipus de tractaments a vegades tan lents són de difícil implementació. En un lloc que quan algú va al metge és que està molt malament. A més no tenen la possibilitat d'informar.se de què és tracta, com és el cas dels vilatans d'aquí els quals o bé es compren medicaments al mercat o bé van al curandero del poble que com us vaig explicar en l'anterior email, a vegades té tractaments molt agressius, com demanar la part del cos d'algú altre. Tot i que per sort no és l'ho més habitual.

De moment el Faher Mathew ha entrenat algunes persones que ja comencen a fer tractaments a pacients i a practicar el ioga. Uns mètodes que els proporcionaria independència vers molts medicaments. Les cultures són per sumar i no per restar, són per intercanviar-se i créixer no per destruir-se i desaparèixer. La veritat és que l'India fins ara ha sabut sumar més que restar.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada